CHILD DEVELOPMENT | |||||
---|---|---|---|---|---|
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | CGB306 | ||||||||
Course Title: | Scientific Research Techniques | ||||||||
Course Semester: | 6. Semester / Spring | ||||||||
Course Credits: |
|
||||||||
Language of instruction: | TR | ||||||||
Prerequisite of the course: | No | ||||||||
Type of course: | Necessary | ||||||||
Level of course: |
|
||||||||
Course Lecturer(s): |
Öğr.Gör. Ercan TUTAR |
Course Objectives: | Bilim ile ilgili temel kavramlar ve bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler , problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması konuları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Course Objective: | Bilimsel kavramları ,bilimsel yöntemleri ve bilimsel çalışmanın basamaklarını,bilimsel raporun nasıl hazırlanacağını bilmek. |
Mode of Delivery: |
Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.) | ||
1) 1. Araştırma türlerini genel anlamda tanır. |
||
2) 2. Bilimsel yöntemi ve önemini açıklar. |
||
3)
2. Bilimsel yöntemi ve önemini açıklar. |
||
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.) | ||
1) 1. Araştırma sürecinin aşamalarını sıralar.
|
||
2) 2. Bilimsel bir yazının bölümlerini açıklar ve sıralar. |
||
Competences (Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.) | ||
1) 1. Çocuk gelişimi ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirir.
|
Week | Subject | ||
|
No Effect | 1 Lowest | 2 Average | 3 Highest |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | ||||||||||||||
1) xxx | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) xxx | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
3) xxx | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
4) xxx | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) xxx | 3 | 3 | ||||||||||||
6) xxx | ||||||||||||||
7) xxx | ||||||||||||||
8) xxx | ||||||||||||||
9) xxx | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
10) xxx | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
11) xxx | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
12) xxx | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
13) xxx | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
14) xxx | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Q & A | |
Case Problem Solving/ Drama- Role/ Case Management | |
Laboratory | |
Quantitative Problem Solving | |
Fieldwork | |
Group Study / Assignment | |
Individual Assignment | |
WEB-based Learning | |
Internship | |
Practice in Field | |
Project Preparation | |
Report Writing | |
Seminar | |
Supervision | |
Social Activity | |
Occupational Activity | |
Occupational Trip | |
Application (Modelling, Design, Model, Simulation, Experiment et.) | |
Reading | |
Thesis Preparation | |
Field Study | |
Student Club and Council Activities | |
Other | |
Logbook | |
Interview and Oral Conversation | |
Research | |
Watching a movie | |
Bibliography preparation | |
Oral, inscribed and visual knowledge production | |
Taking photographs | |
Sketching | |
Mapping and marking | |
Reading maps | |
Copying textures | |
Creating a library of materials | |
Presentation |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Attendance | % 0 | |
Laboratory | % 0 | |
Application | % 0 | |
Practice Exam | % 0 | |
Quizzes | % 0 | |
Homework Assignments | % 0 | |
Presentation | % 0 | |
Project | % 0 | |
Special Course Internship (Work Placement) | % 0 | |
Field Study | % 0 | |
Article Critical | % 0 | |
Article Writing | % 0 | |
Module Group Study | % 0 | |
Brainstorming | % 0 | |
Role Playing + Dramatizing | % 0 | |
Out of Class Study | % 0 | |
Preliminary Work, Reinforcement | % 0 | |
Application Repetition etc. | % 0 | |
Homework (reading, writing, watching movies, etc.) | % 0 | |
Project Preparation + Presentation | % 0 | |
Report Preparation + Presentation | % 0 | |
Presentation / Seminar Preparation + Presenting | % 0 | |
Oral examination | % 0 | |
Midterms | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Report Submission | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolio | % 0 | |
Take-Home Exam | % 0 | |
Logbook | % 0 | |
Discussion | % 0 | |
Participation | % 0 | |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
total | % 100 |