ÇOCUK GELIŞIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGB207
Ders İsmi: Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saime Çağlak Sarı

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk gelişimcisi adaylarına fiziksel büyüme ve yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma süreci ile ilgili bilgiler kazandırmak, hareket becerilerinin gelişimini destekleyici programlar hazırlamaları ve uygulamaları için gerekli bilgi ve beceriler edinmelerini sağlamak.

Dersin Hedefi: 0-18 yaş çocukların fiziksel büyüme özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve motor gelişim dönemlerini kavrayabilmek, 0-18 yaş çocukların fiziksel büyüme ve motor gelişim özellikleri ile ilgili gelişimsel ve pedagojik bakış açısına sahip olmak, hareket becerilerinin gelişimini destekleyici programlar hazırlamak ve uygulamaları için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 0-18 yaş çocukların fiziksel büyüme özellikleri ile motor gelişim dönemlerini anlar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 0-18 yaş çocukların fiziksel büyüme özellikleri ile motor gelişim dönemlerini gelişimsel ve pedagojik yaklaşımla ele alır
  2) hareket becerilerinin gelişimini destekleyici programlar hazırlar ve uygular
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fiziksel büyüme ve yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma süreci ile ilgili bilgiler kazanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin genel yapısı, işleyişi hakkında bilgilendirme, Dersin başarı kriterleri - Grup oluşturma Gelişimle ilgili tanımlar, Motor gelişimle ilgili temel kavramlar
2) Motor gelişim dalının bilim dalı olarak gelişimi Motor gelişimin ilkeleri
3) Development of motor development as a branch of science Principles of motor development
4) Motor gelişim ve beyin gelişimi Fiziksel büyüme ve Gelişim
5) Kum saati modeli, motor gelişim dönemleri
6) Refleksif Hareketler Dönemi- İlkel Hareketler Dönemi
7) Portage Uygulaması
8) Temel Hareketler Dönemi
9) Okul öncesi çocuklar için motor performans testi
10) TGMD 3- KABA MOTOR BECERİ
11) TGMD 4– MANİPULATİF BECERİ
12) Algısal motor gelişim/ Sporla İlişkili Hareketler Dönemi
13) Program uygulama ödev
14) Program uygulama ödev
Diğer Kaynaklar: Özer, D., .& Özer, K. (2021). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.

Gallahue,D.L., Goodway, J. D. , Ozmun, J. C. (2014). Motor Gelişimi Anlamak (Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler). Çeviri Editörü: D. Özer ve A. Aktop. 461 sf. Nobel Yayınevi. Ankara.

Arısoy, G. Nalbant, S., Özer, D.( 2018). Motor gelişim alanı ve destek programları. Bölüm Sayfaları:128 -162, Gelişimsel Destek Programları Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Editör: Z. Fulya Temel, Neriman Aral. Hedef Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 3 3 3 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 3 3 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar 2 2 3 3
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3 3 3
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir 2 2 3 2
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. 2 2 2 2
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 3 3 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 2 2 2 2
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 3 3
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 1 1 2 1
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır 2 3 3 2
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 52
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 21
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma 13 52
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 131
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4