FIZYOTERAPI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FİZ 215
Ders İsmi: Elektroterapi
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Salih DOĞAN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektriksel ajanların vücutta meydana gelen fizyolojik ve psikolojik olaylara etkisini öğretmek; tedavi modaliteleri hakkında bilgi verip hangi hastalıkta hangi tedavi seçeneklerinin nasıl kullanılacağını öğretmek, tedavi programı çizilmesinin hasta üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmesini sağlamaktır.
Dersin Hedefi: Elektroterapi ajanlarının fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilmeli
Elektroterapi uygulamalarının endikasyon ve kontraendikasyonlarını ayırt edebilmeli
Elektroterapide tedavi planı oluşturabilmeli
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Elektrofiziksel ajanların vücut dokularına etkisini açıklayabilir.
  2) Elektroterapide kullanılan akım türlerini sınıflandırabilir.
  3) Elektroterapi endikasyon ve kontraendikasyonlarını ayırt edebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Klinik ortamda elektroterapiyi uygulayabilir.
  2) Fizik tedavi ünitesindeki elektroterapi aletlerini çalıştırabilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizyoterapide elktrofiziksel ajanları planlar.
  2) Fizik tedavi hastaların elektroterapi tedavilerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Elektroterapi’ye Giriş ve Genel Bilgiler
2) Ağrı ve Elektroterapi
3) İnflamasyon ve Elektroterapi
4) Olgu sunumu
5) Galvanik akımlar
6) Elektrik stimulasyonu
7) Olgu sunumu
8) İyontoforezis
9) Faradik akımlar
10) Olgu sunumu
11) Sinozoidal akımlar
12) Nöromuskuler Elektrik stimulasyonu- NMES
13) Fonksiyonel Elektrik Stimulasyonu- FES
14) Genel tekrar
Diğer Kaynaklar: Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar- Nihal ŞİMŞEK, Nuray KIRDI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. 1 3 1
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2 3
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2 2
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. 1 1
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. 2
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. 2 3
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2 1 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100