ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP211 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Dönemde Sınıf Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Filiz BENGİSU |
Dersin Amacı: | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ifade etmek, sınıf yönetimi ve disiplin karasındaki farkları bilmek, sınıf yönetimini etkileyen etmenleri kavrama, sınıf içi etkileşim ve iletişimin önemine inanmak, sınıf yönetimi modellerini açıklamak, sınıfta kurallar geliştirip uygulayabilmek, sınıfı gereksinime uygun düzenleyebilmek, sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkabilmek, sınıfta zamanı etkili kullanmanın önemine inanmak, örnekler üzerinde olumlu sınıf ortamı oluşturabilmek becerisini edinebilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Öğrencinin, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilme ve öğretimi planlayabilme, ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, sınıf yönetimi konusundaki temel kavramlar, ilkeler, olgular ve kuramlar hakkında bilgi edineceklerdir Öğrenciler, olguları açıklayabilme ve ilkeleri uygulayabilme hakkında bilgi edineceklerdir Öğrenciler, sınıfta öğrenme stillerine uygun öğretme stratejilerini değerlendrime konusunda bilgi edineceklerdir Öğrenciler, etkili sınıf yönetimi geliştirebileceklerdir Öğrenciler sınıf yönetiminin temel prensiplerini analiz edebileceklerdir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sınıf yönetiminin boyutlarını ve bu boyutların özelliklerini bilir.
Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler. |
||
2) Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler.
Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır. |
||
3) Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulamaları bilir
Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar
Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. |
||
4) Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar.
Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin tanıtılması, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | ||
2) | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler | ||
3) | Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler (motivasyon, bireysel etmenler, grup dinamiği ve diğer etmenler) | ||
4) | Sınıf içi iletişim ve etkileşim | ||
5) | Sınıf içi iletişim ve etkileşim | ||
6) | Sınıf yönetimi modelleri | ||
7) | Sınıf yönetim modelleri | ||
8) | Vize | ||
9) | Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama | ||
10) | Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama | ||
11) | Sınıfı fiziksel olarak düzenleme | ||
12) | Sınıfta zamanın yönetimi | ||
13) | Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi | ||
14) | Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma(örnekler ve öneriler) | ||
15) | Final sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 103 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |