ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP110 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Gözlemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Filiz BENGİSU Öğr. Gör. Fatma Merve ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, 0-3 yaş, 3-6 yaş, okul çağı ve ergenlik döneminde bulunan çocukları kreş, anaokulu, ilkokul vb. kurumlar bünyesinde, gözlemleyerek teorik bilgileri ile pekiştirmelerini sağlamak, Farklı yaş gruplarındaki (0-18 yaş) çocukların gelişimsel özellikleri hakkında gözlem yoluyla bilgi edinmek, Çocukların gelişimsel özelliklerini uygun şekilde raporlaştırmak, Teorik ve gözleme dayalı bilgilerin sentezini yaparak yorumlamak. |
Dersin Hedefi: | Dersin temel hedefi, öğrencilerin gözlem teknikleri ve değerlendirme konularında deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Dersi alan öğrencinin tipik ve atipik gelişim gösteren çocukları farklı etkinlik alanlarında çeşitli gözlem tekniklerini kullanarak değerlendirme, ayrıca çocukların bulundukları eğitim ortamlarını ve dahil edildikleri eğitim programlarını gözleme-değerlendirme becerilerini kazanması beklenir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 0-18 yaş grubu çocukların gelişimsel özelliklerini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gelişim ile ilgili derslerde edindiği teorik bilgilerini gözlemleri ile pekiştirir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gözlem için çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olan yöntem ve tekniği (örn., gelişimsel kontrol listeleri kullanımı) seçer. |
||
2) Gözlemlerini uygun şekilde kayda alır ve raporlar. |
||
3) Gelişim dönemlerine özgü özellikleri gözlem raporuna uygun şekilde aktarır |
Hafta | Konu | ||
1) | Ders İçeriğinin Paylaşılması (Uygulama yönergesi, haftalık raporlama ve diğer beklentilerin öğrencilerle paylaşılması. başarı kriterleri hakkında bilgilendirme) | ||
2) | Kurum hakkında bilgi alınması ve raporlaştırılması | ||
3) | Okul öncesi eğitim sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
4) | Okul öncesi eğitim sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
5) | Okul öncesi eğitim sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
6) | İlkokul sınıfının öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
7) | Raporların Değerlendirilmesi | ||
8) | Rapor Teslimi | ||
9) | İlkokul sınıfının öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
10) | İlkokul sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
11) | Ortaokul sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
12) | Ortaokul sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
13) | Ortaokul sınıfının, öğretmenin ve 2 çocuğun gözlemlenmesi ve raporlaştırılması | ||
14) | Gelişim Değerlendirme | ||
15) | Rapor teslimi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 56 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 15 | 30 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 2 | 4 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 171 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |