ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP109 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesinde Alternatif Yaklaşımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Fatma Merve ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: | Okulöncesi eğitimin tanımı ve önemini kavrama, okulöncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olma, bu yaklaşımlarla ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı olarak öğrenebilme ve ülkemizde bu yaklaşımların uygulanabilirliğini tartışılması amaçlanmaktadır. Dünyanın farklı ülkelerinde geliştirilmiş program ve yaklaşımların incelenmesinin yanı sıra ülkemiz açısından da değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Dersin Hedefi: | Öğrenciler bu dersin sonunda okul öncesi eğitimin önemini ve amacını öğrenirler. Okul öncesi eğitimde temel yaklaşımların ilke, kavram ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenciler okul öncesinde ki farklı yaklaşımların dünyadaki uygulamalarını bilir. Bu dönemde ki temel yaklaşımların ülkemiz için uygulanabilirliği konusunda yorum yapa bilir ayrıca ülkemizde ki okul öncesi programın eklektik, sarmal ve gelişimsel bir program olduğunu fark eder. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Erken çocukluk dönemindeki temel yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları tanımlar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Okulöncesi eğitim alanında uygulanan farklı yaklaşımları açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel yaklaşımları kullanarak analiz ve sentez yaparak eklektik bir yaklaşım oluşturabilir |
||
2) Okul öncesi eğitim alanında dünyada uygulanan farklı program yaklaşımlarını açıklayabilir(High Scope, Montessori, Reggio Emilia, Waldorf, Hollanda Opstop, Bank Street, vb) |
||
3) Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim programları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
||
4) Türkiye de uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerini açıklayabilir. |
||
5) Türkiye de uygulanan programla farklı ülkelerde uygulanan programları karşılaştırabilir. |
||
6) Türkiye de uygulanan programa öneri getirebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin tanıtılması, okul öncesi eğitimin önemi ve amacının açıklanması, erken çocukluk eğitimi program ve yaklaşımlarına giriş | ||
2) | Erken çocukluk eğitim programlarıyla ilgili müfredat, yaklaşım, model gibi kavramların açıklanması ve erken çocukluluk eğitiminde kullanılan farklı model ve yaklaşımların nasıl ortaya çıktığını, neden gereksinim duyulduğunun anlatıması. | ||
3) | Head Start Yaklaşımı | ||
4) | High Scope Yaklaşımı | ||
5) | Montessori Yöntemi | ||
6) | Opstap (Elele) Programı | ||
7) | Reggio Emilia Yaklaşımı | ||
8) | Waldorf Yaklaşımı | ||
9) | Yaratıcı Müfredat | ||
10) | Bank Street Yaklaşımı | ||
11) | Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı | ||
12) | Orman Okulları | ||
13) | Portage Programı | ||
14) | Piramit Yaklaşımı | ||
15) | 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, AÇEV | ||
16) | Ön Yargı Karşıtı Eğitim Programı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | ||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | ||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | ||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 92 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |