SOSYAL HIZMET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SHB205 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Sorunlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Nezihe Gümüş |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları öğrenmek, dünyada ve Türkiye'deki çeşitli sosyal sorunların kuramsal boyutunu kavrayarak sosyal sorunların dinamiklerinin çözümü ile ilgili önerileri geliştirmesini içerir |
Dersin Hedefi: | Sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin farkındalık ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları kuramsal yaklaşımları açıklayabilme |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal sorunu tanımlayabilmek
2) Sosyal sorunlarla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak
3) Sosyal sorunların oluşumunun aşamalarını ve çeşitlerini tanımlayabilmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sanayi devrimi ve sosyal sorunlar arasında ilişki kurarak bu süreci değerlendirebilmek |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal sorunları önlemeye ve çözmeye yönelik hizmetleri bilmek
Göç ve kentleşmenin yarattığı sorunları ve çözüm yöntemlerini bilmek
Engelliliğin yarattığı sorunları ve çözüm yöntemlerini bilmek
Yoksulluğun ve işsizliğin yarattığı sorunları ve çözüm önerilerini bilmek
Kadın haklarını ve sorunlarını ve çözüm yöntemlerini bilmek
Yaşlılığın sebep olduğu sorunları ve çözüm yöntemlerini bilmek
Aile Kurumu ve Aile İçi şiddet ile ilgili sorunları veb çözüm yöntemlerini bilmek Çocuk Sorunlarını ve çözüm yöntemlerini bilmek"
|
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma | ||
2) | Sosyal Sorun Kavramı | ||
3) | Sosyal Sorunlara Kuramsal Yaklaşımlar | ||
4) | Sosyal Sorunlara Kuramsal Yaklaşımlar | ||
5) | Sosyal Sorun Tanımları, Çeşitleri, Aşamaları | ||
6) | Sosyal Sorunları Önleme ve Çözümlemeye Yönelik Hizmet ve Kurumlar | ||
7) | Göç ve Kentleşme | ||
8) | Engelli Sorunları | ||
9) | Yoksulluk ve İşsizlik | ||
10) | Kadın Hakları ve Sorunları | ||
11) | Yaşlılık sorunları | ||
12) | Aile Kurumu ve Aile İçi şiddet | ||
13) | Çocuk Sorunları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Sosyal Hizmet bilimine ait temel kavram ve kuramları, tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
2) Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
4) Mevzuat, mesleki etik, ilke ve değerler bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
5) İnsani hizmet örgütlerinde ve kamuya ait kurumlarda sosyal hizmet alanını ilgilendiren yönetim ve yönetim süreçleri bilgilerine sahiptir | |||||||||||||||||||
6) Sosyal hizmet uygulamalarında, sosyal inceleme, değerlendirme, planlama, özetleme vb. faaliyetlerde yazma, raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
7) Analiz ve sentez yapabilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
8) Sosyal hizmet uygulamalarında, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak müdahalesini bağımsız bir şekilde yürütür. | |||||||||||||||||||
9) Sosyal hizmet uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
10) Alanında öğrenme ile ilgili gereksinimlerini belirler ve bunları gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||
11) Uluslararası ortamda alanı ile ilgili kaynakları kullanabilecek yabancı dil bilgisi ile alanındaki değişim ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
12) Sosyal hizmet uygulamalarında profesyonelce gözlem ve mesleki görüşme yapma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
13) Sosyal hizmet uygulamalarında birey, aile, grup, toplum ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
14) Sosyal hizmet uygulamaları sürecinde müracaatçı sistemleri ile etkili iletişim kurar ve iletişim araçlarını kullanır. | |||||||||||||||||||
15) Sosyal hizmet uygulamalarında, toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek proje ve etkinlikler organize eder ve bunları uygular. | |||||||||||||||||||
16) Sosyal hizmetin değer temelini, etik ilke ve standartları anlayabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
17) Sosyal hizmet uygulamalarında, ilgili mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara göre sosyal adalet ve hak temelli bir yaklaşım ile karar verir ve hareket eder. | |||||||||||||||||||
18) Sosyal hizmetler uygulamalarında, sosyal politikaları hayata geçirir. | |||||||||||||||||||
19) Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarında sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisinin bilinci ile davranır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |