SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK305 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Siyasal Akımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Çağlar Özer |
Dersin Amacı: | 18. ve 19. yy.larda ortaya çıkan 20. yüzyılda gelişerek ve değişerek devam eden İdeoloji Kavramı ve Siyasi İdeolojileri ele almak, İdeolojilerin tanımlarını çalışmak, hangi gelişmelerin ışığında ortaya çıktıklarını ve siyasi tarihi, ulusal ve küresel ölçeklerde nasıl ve ne ölçüde şekillendirdiklerini ve arkalarından gelen yeni siyasi ideolojilere nasıl kapı araladıklarını incelemek. |
Dersin Hedefi: | Dersimizin iki temel hedefi bulunmaktadır. Birincisi; “ideoloji” kavramının kendisini, toplumsal kökenlerini ve ideolojilerin bir dünyayı anlama ve bireysel/toplumsal yön tayin etme aracı olarak toplumları dönüştürme gücünü ve sınırlılıklarını ele almaktır. İkincisi; İktisadi, sosyal ve siyasal düzeni kurgulama biçimleri, söylemleri ve içlerinde taşıdıkları çelişkileri ile birlikte, ilgili dönemlere damgasını vurmuş büyük “izm”leri, ortaya çıktıkları tarihsel arka plan üzerinden, irdelemeye çalışmaktır. Bir ideolojik akımın kendisinden daha önceki ideolojik akımlardan nasıl ve ne kadar etkilendiği, genellemelerin ne kadar yanlış, bazen bir “izm” ile diğeri arasında kesin ayrım yapmanın ne kadar zor olduğu anlatılacaktır.. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal akımların günümzdeki etkilerini kavrar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal akımların günümüzdeki durumunu analiz eder |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal akımları tarihsel süreç içerisindeki gelişmeleri ile birlikte analiz eder |
Hafta | Konu | ||
1) | İdeoloji Nedir? | ||
2) | İdeoloji Nedir? | ||
3) | Liberalizm | ||
4) | Muhafazakarlık | ||
5) | Marksizm | ||
6) | Marksizm | ||
7) | Muhafazakarlık | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Faşizm | ||
10) | Feminizm | ||
11) | Anarşizm | ||
12) | Yeni Akımlar | ||
13) | Yeni Akımlar | ||
14) | Öğrenci Sunumları | ||
15) | Öğrenci Sunumları | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. Mesleği itibariyle en az bir yabancı dili iletişim kurabilecek seviyede bilmektedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 2 | 2 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 16 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 15 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 29 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |