SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBK106
Ders İsmi: Siyasal Tarih-I
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Elif Çağlı Kaynak

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İlkçağlardan 1918’e uzanan tarihsel süreç içerisindeki sosyal, siyasal ve ekonomik dönüşümlerin itici gücü olan olayları analiz etmek
Dersin Hedefi: Tarih ve siyasi tarih kavramlarının içeriklerini bilmek. İlkçağlardan 1918’e uzanan tarihsel süreç içerisindeki sosyal, siyasal ve ekonomik dönüşümlerin itici gücü olan olayları analiz etmek. Bunu yaparken olayları bağlamları ve süreklilikleri ile birlikte ele almak. Siyasi tarihe yön veren aktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tarih ve siyasi tarih kavramlarının içeriklerini öğrenir
  2) Siyasi tarihe yön veren aktörler hakkında bilgi sahibi olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tarihsel süreçteki süreklilik ve kopuşları göz önüne alır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İlkçağlardan 1918’e uzanan tarihsel süreç içerisindeki sosyal, siyasal ve ekonomik dönüşümlerin itici gücü olan olayları analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tarih nedir, Siyasi Tarih Nedir, Tarıma Dayalı Uygarlıklar Dönemi
2) Uygarlığın Global Nitelik Almaya Başlaması (M.Ö 500-M.S. 1500)
3) Batı’nın Yükselmesi, Batı’nın Denizlerde Üstünlük Sağlaması(1500-1600), Üstünlüğün İberik’ten Kuzeybatı Avrupa’ya Geçmesi,
4) Doğu Avrupa Güçleri, İslam Dünyası ve Osmanlılar, Dünya Dengesinin Sarsılması (1700-1850)
5) Devrimler Dönemi, Amerikan Devrimi, Fransız Devrimi
6) Viyana Kongresi, 1830-1848 Devrimleri, Osmanlı Rönesansı
7) Endüstri Devrimi ve Sonuçları
8) Ara Sınav
9) Birinci Dünya Savaşı’na Nasıl Gidildi? Yeni Gelişmeler, Almanya’nın Kıta Üstünlüğü, İngiltere’nin Deniz Üstünlüğü
10) Osmanlı Devleti’nin Dağılması
11) 19. Yüzyıl Osmanlı Diplomasisi, Birinci Dünya Savaşı, Nedenleri, Özellikle
12) Savaşın Çıkışı- Cepheler
13) Savaşın Sonu- Antlaşmalar
14) Kurtuluş Savaşı
15) Genel Değerlendirme
16) Final
Diğer Kaynaklar: Oral Sander, Siyasi Tarih I, İlkçağlardan 1918’e, İmge, 2017
Toktamış Ateş, Siyasal Tarih, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2017
Raj Patel, Yedi Ucuz Şey Üzerinden Dünya Tarihi, Kolektif Kitap, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. 2 3 2 2
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. 2 2 3 3
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. 2 2 2 2
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. 3 2 2 3
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. 2 3 2 2
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. 3 2 2 3
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. 2 3 3 2
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. 2 2 2 3
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. 2 2 3 2
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. 1 2 2 2
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2 2 3 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 13 26
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 10 20
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 15
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 15
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 150
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5