HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF101
Ders İsmi: Anatomi
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Sercan Doğukan YILDIZ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanda tüm sistemlerin anatomisini tanımak. Sistemler arasında ilişki kurmak.
Dersin Hedefi: Anatominin temel kavramlarını bilmek. Anatomi terminolojisini kavramak. Anatomik eksen ve düzlemleri bilmek. İnsanda tüm sistemlerin anatomisini bilmek. Klinik örneklerle anatomik bilgiyi desteklemek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Anatominin ne olduğunu bilir.
  2) Anatomik terminolojiyi bilir
  3) Anatomik düzlem ve eksenleri bilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mesleki uygulamalar ile insan organların ve sistemlerin anatomisi arasında ilişki kurar.
  2) Baş ve boyun bölgesinin anatomisini bilir
  3) Sistemler arasında ilişki kurar
  4) Sistemlerin anatomisini bilir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Klinik örnekleri anatomik yapı ile ilişkilendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar
2) Üst Ektremite ve Kafa kemikleri ve Eklemler
3) Alt Ekstremite Kemikleri ve Eklemleri
4) Üst ekstremite kasları
5) Alt ekstremite kasları
6) Solunum sistemi
7) Dolaşım sistemi
8) Vize
9) Sindirim sistemi
10) Üriner sistem
11) Lenfatik sistem
12) Merkezi sinir sistemi
13) Otonom sinir sistemi
14) Kadın genital sistemi
15) Erkek genital sistemi
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: -Baş, boyun, yüz : resimli klinik anatomi atlası / Ralf J. Radlanski ; Karl H. Wesker, çev. ed.: Altan Varol; Necdet Kocabıyık.
-Diş hekimliği için anatomi'nin temelleri / D. R. Singh ; Singh ; Türkçe çeviri ve basım editörleri Okan Bilge, Yiğit Uyanıkgil, Burak Bilecenoğlu, Servet Çelik.
-Her Yönüyle Anatomi / Yasin Arifoğlu.
-Netter`` in İnsan anatomisi Atlası / F. Netter
- Clinically Oriented Anatomy / K. Moore

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

2

4

6

8

7

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. 3 3 2
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. 3
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. 3
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. 3
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. 3
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır.
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır.
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır.
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır.
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler.
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 14
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 14
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 14 14
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 98
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3