DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS 221 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurul 7: Gelişim ve Sistem Biyolojisi-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sercan Doğukan Yıldız (Anatomi) Prof. Dr. H. Yegane Güven (Biyokimya) Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Gizem Berkay (Tıbbi Biyoloji) Dr. Öğr. Üyesi Türkân Sarıoğlu (Histoloji ve Embriyoloji) Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin Şahin (Fizyoloji) |
Dersin Amacı: | İnsanda sinir sistemini ve sindirim sistemini kendi içinde ve diğer organlar ile entegrasyon içinde kavramak. Organ sistemlerinin embriyolojisini bilmek. |
Dersin Hedefi: | Nöro anatomiyi, histoloji ve fizyolojiyi bilmek. Nöronal sinyalleri, nöronal hastalıkları kavramak. Sindirim sistemi ve bağlı bezlari kavramak. Organ sistemlerinin embriyonik gelişimimini bilmek. Konjenital anomalileri ve yaygın konjenital kusurlara yol açan gelişimsel anormallikleri bilmek. Mutajen etkiler, mutasyonlar, kök hücre, kanser konularında ve gen tedavilerinde bilgi sahibi olmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sinir sistemi ve sindirim sistemi gelişimini, anatomisini, histolojisi ve fizyolojisini
bilir.
|
||
2) Nöronal sinyalleri ve hastalıklarını bilir |
||
3) Sindirim sistemi ile ilişkili olarak beslenme biyokimyası, vitaminler ve mineralleri bilir. |
||
4) Mutasyonlar, teratojenleri kavrar. |
||
5) Kök hücre, kanser temel mekanizmalarını bilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tüm organları yapı-fonksiyon içerisinde entegre ederek anlatır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sorumluluk ve öz disiplin gösterir. |
||
2) Üretken, sorgulayan kişiliğe sahiptir. |
||
3) Anadilini etkili kullanır, yabancı dili kullanma çabasındadır |
||
4) Bağımsız çalışıp, sorumluluk alabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Anatomi: Merkezi sinir sistemi, Beyin zarları cerebrum, cerebellum Tıbbi Biyoloji: Nöronal Sinyalleşme Mekanizmaları Histoloji ve Embriyoloji: Merkezi sinir sistemi (GELİŞİM) Fizyoloji: Sinir Sistemi-1 | ||
2) | Anatomi: Pons ve Medulla Spinalis anatomisi Tıbbi Biyoloji: Nörolojik Hastalıklar ve İlişkili Genler Histoloji ve Embriyoloji: Periferik sinir sistemi (GELİŞİM) Fizyoloji: Sinir Sistemi- 2 | ||
3) | Anatomi: Periferik ve otonom sinir sistemi anatomisi Histoloji ve Embriyoloji: CerebrumCerebellum (GELİŞİM) Fizyoloji: Sinir Sistemi- 3 | ||
4) | Anatomi: Duyu: Kulak Histoloji ve Embriyoloji: Duyu: Kulak HİSTO. Fizyoloji: Genel Duyular ve Ağrı Fizyolojisi | ||
5) | Tıbbi Biyoloji: Mutasyon ve Önemi - Embriyonel Dönemde Histoloji ve Embriyoloji: Doğum defektleri 1 Fizyoloji: Özel Duyular ve Tad Alma | ||
6) | Tıbbi Biyoloji: Kök hücre sınıflandırması, çoğalması, farklılaşması Histoloji ve Embriyoloji: doğum defektleri 2 | ||
7) | Tıbbi Biyoloji: Kök hücrelerin hastalıklarda kullanımı Histoloji ve Embriyoloji: KIKIRDAK GELİŞİMİ | ||
8) | Anatomy: Sindirim Sys. Anat Medical Biology: Kanser Gelişim Mekanizması Histology and Embryology: KAS GELİŞİMİ | ||
9) | Anatomi: Sindirim Tıbbi Biyoloji: Kanser ve Çevre Faktörleri Histoloji ve Embriyoloji: Sindirim sistemi (GELİŞİM) Fizyoloji: Gastrointestinal Sistem ve Mide Fizyolojisi | ||
10) | Anatomi: Karaciğer Safra kesesi Egzokrin Pankreas Tıbbi Biyoloji: Kansere yönelik güncel Tedavi Yaklaşımları Histoloji ve Embriyoloji: Üst Sindirim SistemiHİSTO. Fizyoloji: Bağırsaklar, Emilim ve Dışkılama | ||
11) | Biyokimya: Beslenme Biyokimyası Tıbbi Biyoloji: Kan Grupları Genetiği - Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu Histoloji ve Embriyoloji: Alt Sindirim SistemiHİSTO. Fizyoloji: Karaciğer, Safra Kesesi, Pankreas | ||
12) | Biyokimya: Vitaminler ve Mineraller Histoloji ve Embriyoloji: Karaciğer Safra kesesi Egzokrin Pankreas HİSTO 1. | ||
13) | Histoloji ve Embriyoloji: Karaciğer Safra kesesi Egzokrin Pankreas HİSTO.2. | ||
14) | Histoloji ve Embriyoloji: Genital Sistem (GELİŞİM) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 1 | 10 | ||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 1 | 10 | 10 | |||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 1 | 10 | 10 | |||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 1 | 10 | 10 | |||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 1 | 10 | 10 | |||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 1 | |||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 1 | |||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 1 | 10 | ||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 1 | |||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 1 | |||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 1 | 10 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 1 | 10 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | |||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 | |||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 1 | |||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 1 | |||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 1 | |||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 140 |
Laboratuvar | 14 | 14 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 10 | 10 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 15 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 237 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 7 |