EKONOMI VE FINANS (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDL102
Ders İsmi: Türk Dili-II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Handan Akın

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle öğrencilere göstermek,
Öğrencilere duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak,
Yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmek, okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğretmek, kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmek,
Ayrıca akademik dil ve yazının ne olduğunu kavramalarını sağlayarak öğrencilerin akademik metin yazma ve bu metinler üzerinde tartışma becerilerini geliştirmek.
Dersin Hedefi: Türk dili ile kendilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek,
Akademik metin hazırlayabilmek,
Metinler arasındaki farklılıkları kavrayabilmek ve metinler üzerinde tartışabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kompozisyon yazmak için gerekli bilgilere sahip olabilir.
  2) Metinlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
  3) Metinler arasındaki farklılıkları kavrayabilir.
  4) Akademik dil ve yazı hakkında bilgi sahibi olabilir.
  5) Metinlerde kullanılan anlatım tekniklerini tespit edebilir.
  6) Sözcük ve cümle düzeyindeki anlatım bozukluklarını kavrayıp düzeltebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı metinleri karşılaştırabilme
  2) Metinler arasında bağ kurabilme
  3) Kompoziyon planı oluşturabilme
  4) Akademik bir metin hazırlayabilme
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yaratıcı ve sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme
  2) Toplumsal duyarlılık sahibi, özdeğerlerine ve farklılıklara saygılı olma
  3) Takım hâlinde çalışabilme ve zamanı etkili kullanabilme
  4) Etik kurallara uyma

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kompozisyon ile İlgili Genel Bilgiler, Kompozisyon Oluşturma
2) Yazılı Anlatımda Plan, Anlatım Teknikleri, Düşünceyi Geliştirme Yolları
3) Metin Türleri (Sanatsal- Öğretici Metinler)
4) Sanatsal Metinler (Şiir-Tiyatro)
5) Sanatsal Metinler (Öykü-Roman)
6) Öğretici Metinler- Gazete Çevresinde Gelişen Metinler ( Makale-Fıkra-Eleştiri)
7) Gazete Çevresinde Gelişen Metinler ( Deneme-Söyleşi-Haber Yazısı-Röportaj)
8) Vize Sınavı
9) Kişisel Hayatı Konu Alan Metinler ( Anı-Günlük-Gezi yazısı)
10) Kişisel Hayatı Konu Alan Metinler ( Biyografi-Otobiyografi-Mektup)
11) Sözlü Anlatım Türleri (Panel, Forum, Açık Oturum, Kongre)
12) Sözlü Anlatım Türleri (Münazara, Sempozyum, Konferans, Söylev)
13) Resmî Yazışmalar (Öz Geçmiş, Rapor, Tutanak, İş Mektubu, E-posta, Dilekçe)
14) Akademik Dil ve Yazının Özellikleri, Akademik Yazılarda Tanım, Kavram ve Kurallar
15) Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Üzerindeki Etkisi, Anlatım Bozuklukları
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: Çotuksöken, Y. (2010). Uygulamalı Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım, İstanbul: Papatya Yay.
Durmuş, M. (2017). Türk Dili Sözlü ve Yazılı Anlatım El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay.
Alptekin, T. (1982). Kompozisyon Bilgisi, Ankara: Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yay.
Kavcar, C. vd. (2002). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayınları.
Zülfikar, H. (2008). Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri. Ankara: Zerpa Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

1

2

3

4

5

6

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ekonomik ilkeler ve teoriler hakkında kapsamlı bilgilere sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Yatırım değerlendirmesi, kurumsal yönetim, finansal piyasalar ve kurumlar, kurumsal fon kaynakları ile ilgili temel finansal bilgilere sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
3) Uzman olmayanlara temel ekonomik ve finansal teorileri açıklar, farklı dönemlerdeki Türk ekonomisinin performansını ve Türkiye'nin küresel ekonomideki konumunu değerlendirir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Ekonomik teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar, ekonomiyi üretim, tüketim ve dağıtım ilişkilerini analiz eden bir sosyal bilim olarak öğrenir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
5) Dijital dönüşümleri takip etme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanma konusunda yeteneklidir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6) En az B2 seviyesinde İngilizce iletişim yeterliliğine sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
7) Nicel analiz ve matematiksel yöntemler kullanarak ekonomik sorunları modeller. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
8) İş ortamını, rekabeti, gelişen ekonomik ve finansal çevreyi analiz etmek için mikroekonomik ve makroekonomik teorileri kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Pazarlama ve iş planlarını değerlendirir, özel sektör için ürün pazarı geliştirme faaliyetleri tasarlar, finansal ve ekonomik sorunları analiz etmek için cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları uygular. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Araştırma ve planlama bilgisini kullanarak, sorumluluk bilinciyle çeşitli projeler ve etkinlikler geliştirir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Yaptığı yazılı ve sözlü çalışmalarında ekonomik ve finansal kavramları, mesleki kelime dağarcığını kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
12) Değişime ve ilerlemeye açıktır, takım çalışmasına katılmaya isteklidir, gerektiğinde inisiyatif alır ve toplumda örnek birey olmayı hedefler. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
13) Yaşam boyu öğrenme konusunda güçlü bir farkındalığa sahiptir, kişisel ve sosyal öğrenmeyi etkili bir şekilde yönetir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
14) Öğrenme sürecine aktif olarak katılır, neden-sonuç analizi yoluyla bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
15) Üniversite eğitimi sırasında edindiği bilgileri kariyerinde kullanarak mezuniyet sonrası yeteneklerini ve bilgilerini geliştirmeye devam eder. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
16) Yazılı, sözlü ve görsel iletişimi etkili şekilde yönetir, sosyal çevresini etkilemek için nicel ve nitel verileri entegre eder. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
17) Çatışmaları barışçıl şekilde çözme, değerlendirme, eleştirme ve yönetme konusunda yetkindir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
18) İşbirlikçi bir şekilde nasıl çalışılacağını, sorumluluk üstlenileceğini, gerektiğinde ekiplere nasıl liderlik edileceğini bilir ve sosyal haklar, etik sorumluluk ve kültürel çeşitlilik konusunda güçlü bir farkındalığa sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
19) Ekonomi ve finans alanında edindiği bilgileri ve becerileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
20) Stratejik ve yenilikçi düşünür, hem mesleki hem de sosyal çevresinde girişimci yaklaşımla hareket eder. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
21) Ekonomi ile doğa ve sosyal bilimler arasındaki bağlantıları anlar, temel ekonomi kavramlarını içselleştirir ve bunları gerçek yaşamda uygular. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
22) İş ve ekonomik karar alma süreçlerindeki sorunların ve konuların analizinde cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
23) Ekonomik ve finansal verileri analiz etmek ve yorumlamak için bilgisayar yazılımlarını, uluslararası veri tabanlarını ve internet kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
24) Uluslararası işletmelerin yerel işletmelere kıyasla özelliklerini belirler ve yönetir, güçlü bir sosyal sorumluluk duygusuna ve çevresel farkındalığa sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 74
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2