SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TDL102 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Handan Akın |
Dersin Amacı: | Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle öğrencilere göstermek, Öğrencilere duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak, Yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmek, okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğretmek, kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmek, Ayrıca akademik dil ve yazının ne olduğunu kavramalarını sağlayarak öğrencilerin akademik metin yazma ve bu metinler üzerinde tartışma becerilerini geliştirmek. |
Dersin Hedefi: | Türk dili ile kendilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek, Akademik metin hazırlayabilmek, Metinler arasındaki farklılıkları kavrayabilmek ve metinler üzerinde tartışabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kompozisyon yazmak için gerekli bilgilere sahip olabilir. |
||
2) Metinlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
||
3) Metinler arasındaki farklılıkları kavrayabilir. |
||
4) Akademik dil ve yazı hakkında bilgi sahibi olabilir. |
||
5) Metinlerde kullanılan anlatım tekniklerini tespit edebilir. |
||
6) Sözcük ve cümle düzeyindeki anlatım bozukluklarını kavrayıp düzeltebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı metinleri karşılaştırabilme |
||
2) Metinler arasında bağ kurabilme |
||
3) Kompoziyon planı oluşturabilme |
||
4) Akademik bir metin hazırlayabilme |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaratıcı ve sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme |
||
2) Toplumsal duyarlılık sahibi, özdeğerlerine ve farklılıklara saygılı olma |
||
3) Takım hâlinde çalışabilme ve zamanı etkili kullanabilme |
||
4) Etik kurallara uyma |
Hafta | Konu | ||
1) | Kompozisyon ile İlgili Genel Bilgiler, Kompozisyon Oluşturma | ||
2) | Yazılı Anlatımda Plan, Anlatım Teknikleri, Düşünceyi Geliştirme Yolları | ||
3) | Metin Türleri (Sanatsal- Öğretici Metinler) | ||
4) | Sanatsal Metinler (Şiir-Tiyatro) | ||
5) | Sanatsal Metinler (Öykü-Roman) | ||
6) | Öğretici Metinler- Gazete Çevresinde Gelişen Metinler ( Makale-Fıkra-Eleştiri) | ||
7) | Gazete Çevresinde Gelişen Metinler ( Deneme-Söyleşi-Haber Yazısı-Röportaj) | ||
8) | Kişisel Hayatı Konu Alan Metinler ( Anı-Günlük- Gezi yazısı) | ||
9) | Kişisel Hayatı Konu Alan Metinler ( Biyografi-Otobiyografi-Mektup) | ||
10) | Sözlü Anlatım Türleri (Panel, Forum, Açık Oturum, Kongre) | ||
11) | Sözlü Anlatım Türleri (Münazara, Sempozyum, Konferans, Söylev) | ||
12) | Resmî Yazışmalar (Öz Geçmiş, Rapor, Tutanak, İş Mektubu, E-posta, Dilekçe) | ||
13) | Akademik Dil ve Yazının Özellikleri, Akademik Yazılarda Tanım, Kavram ve Kurallar | ||
14) | Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Üzerindeki Etkisi, Anlatım Bozuklukları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | ||||||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | ||||||||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | ||||||||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | ||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | ||||||||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | ||||||||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | ||||||||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | ||||||||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | ||||||||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 74 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |